Gebruikersonderzoek

Telenet is een telecommunicatiebedrijf dat gelooft in het enorme potentieel van de digitale wereld. Ze zijn altijd op zoek naar de ideale beleving in de digitale wereld voor hun klanten en bedrijven. Om een positieve ervaring te kunnen garanderen vragen zowel BASE als moederbedrijf Telenet aan Monkeyshot om op regelmatige basis gebruikersonderzoek uit te voeren.

Onze diensten

User research
Strategisch generatief onderzoek
Landing page test

De uitdaging

Telenet & BASE zijn constant bezig met verbetering en uitbreiding van hun services. Om na te gaan of deze innovatieve design beslissingen aansluiten bij de gebruikersnoden schakelen ze al jaren Monkeyshot in.

Onze aanpak

1.

Onderzoeksplan

In de eerste fase creëert onze Research Lead een onderzoeksplan dat de rode draad vormt voor heel het onderzoek. Op basis van input van de Telenet Group bepalen we de beste onderzoeksmethode, aanpak, doelgroep en scope en vertalen dit in een gevalideerd onderzoeksplan. Dit plan zet de krijtlijnen uit voor het verdere verloop van het onderzoek.

2.

Onderzoeksfase

Nadien gaat de onderzoeksfase van start. Hiervoor rekruteren we testpersonen die aansluiten bij het profiel van de eindgebruiker. Vervolgens voeren onze researchers het onderzoek volgens de regels van de kunst, afhankelijk van de bepalingen in het onderzoeksplan. We pasten al verschillende kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden toe doorheen onze lange samenwerking met Telenet.

3.

Analyse

In een laatste fase zetten we de verzamelde data wordt om in bruikbare inzichten en vatten we deze samen in een rapport. In dit rapport formuleren we ook steeds de benodigde volgende stappen. Dit kan zowel bijkomend onderzoek zijn of specifieke design aanbevelingen op basis van de gegenereerde inzichten.

Het resultaat

Door onze langdurige kwalitatieve samenwerking ontwikkelde Monkeyshot zich tot een betrouwbare onderzoekspartner voor zowel productinnovaties als tactische aanbevelingen rond concrete productverbeteringen. De Telenet Group garandeert door dit regelmatig onderzoek een objectieve evaluatie van hun gebruikerservaring en zorgt voor een betere beleving voor haar klanten.

Bekijk onze andere cases

Sabam

Sabam is een Belgische vereniging van auteurs, uitgevers en erfgenamen. Ze verzamelt, verspreidt en beheert alle auteursrechten van hun leden in België en verschillende andere landen. Voordat ze Monkeyshot contacteerde bestond het aanvragen van een lidmaatschap nog uit een ingewikkeld papieren formulier.


Naar deze case

FOCUS

Focus is een digitaal platform van de Politiezone Antwerpen dat ondertussen gebruikt wordt door politiezones in heel België. Deze applicatie zorgt ervoor dat alle politiemedewerkers hun job op een moderne manier kunnen uitvoeren door de juiste tools en informatie tot hun beschikking te stellen zowel op kantoor als op het terrein. Monkeyshot werkt al vanaf het prille begin mee aan de ontwikkeling van dit platform.


Naar deze case

European Disability Card

België nam in 2016 het initiatief voor de European Disability Card (EDC). Deze kaart geeft op een laagdrempelige manier personen met een beperking voordelen bij verschillende cultuur-, sport- of vrijetijdsactiviteiten. Aangezien hun focus ligt op personen met een beperking is het belangrijk dat hun website uiterst toegankelijk is zodat hun doelpubliek deze moeiteloos kan gebruiken. DG Personen met een handicap schakelde Monkeyshot in voor een toegankelijkheidsaudit en het visueel design.


Naar deze case

House of Innovation


Duboisstraat 50
2060 Antwerpen

House of Innovation


Duboisstraat 50
2060 Antwerpen

Kom je langs?

Monkeyshot is gelegen in een prachtig 19e-eeuws thee- en tabakspakhuis, House of Innovation genaamd, in een zich snel ontwikkelende wijk van Antwerpen, een van de designhoofdsteden van de wereld. We bevinden ons op loopafstand van het stadscentrum en je kan ons gemakkelijk bereiken met de auto, fiets of openbaar vervoer.


© Monkeyshot

|

BE0829 700 980

|

Privacy policy

|

Cookie policy